2011-03-06 | 10:33:01

Ni kommer inte tro vad som hände igår!!!

Gissa vad som hände igår?! Min lillasyster satt och bläddrade i tidningen och så ser hon 2 bilder. En på Jay Smith och en på Minnah Karlsson. Så hon säger typ:
- Frida, kolla! Det är en bild på Jay här.
Och sen kollar vi vad det står om dem och då står det att dem ska spela i Uppsala IDAG! (alltså igår)
Så jag blir jätteglad, dansar lite glädjedans och så..
Min lillasyster däremot blir inte lika glad eftersom hon har gympatävling. Men jag lovar att ta jättemycket bilder.

Men sen i alla fall så kommer jag på att det nog är bäst att ta zoomobjektivet, eftersom jag förmodligen kommer stå långt bak. Sen satte jag på solljusskydd också. Så min kamera blev nästan en halvmeter lång, hehe.

Sen åkte vi dit, jag och mamma. Mamma gillar Minnah så hon ville följa med.
Vi kommer dit ca 40 minuter innan dem ska börja. Och till min förvåning ser jag att det nästan inte står några framför scenen. Så jag får plats LÄNGST FRAM! Alltså allra längst fram, i mitten!

Och sen var det bara att vänta men det gick snabbt och det var varmt och skönt ute. Och så kom Kaj Krokodil också, hihi.

Och till slut kom dem och då var hela torget fullt med folk!
Dem var verkligen ASBRA! Först sjöng Minnah medan Jay spelade och körade lite.
Minnah sjöng en av mina favoritlåtar. Make me wanna die. Alltså det var nästan bättre än originalet!

Sen fick Jay scenen för sig själv och körde lite Christina Augilera, Madonna, nån jag inte kände igen (fast som var jättebra!) och siste men inte minst... NIRVANA! Where did you sleep last night<3

Efteråt var det signering. Jag hade såklart tagit med både Det Bästa Från Idol 2010 Auditions och Jay's skiva. Som tur var hamnade jag nästan först i kön men jag kom fram till dem efter ca 10 minuter eftersom vi släppte fram några små femåringar som höll på att bli mosade. Men tillslut kom jag in och drog med mig min bästa vän Ellinore och hennes kompis Stina fram till Jay och Minnah.

Så då fick jag först autograf av Minnah, hon var trevlig och småpratade lite. Hon såg att jag redan hade Olle och Linneas autografer.
Sen fick jag autograf av Jay. Han frågade vad jag hette och så skrev han: Till Frida!! och sen sin autograf :D
Sen frågade jag om Elli fick ta en bild på oss och det gick han med på!
Så Elli tog en jättefin bild på oss som ni kan se där nere.
Efteråt var jag helt skakig och överlycklig, hihi. Jag kan fortfarande inte fatta att det var på riktigt!
Snacka om att min lillasyster blev avundsjuk! Fast hon kom hem från gympatävlingen med ett guld och ett silver så hon var inte jätteledsen i alla fall!

Här kommer några av dem väääldigt många bilderna jag tog!








Visst var det bra bilder! Det var svårt att foto Jay eftersom solen gjorde så att han fick skugga i ansiktet från micken hela tiden.. men jag fick ganska många bra bilder i alla fall!

Och på bilden längst ner ser ni för första gången hur jag ser ut.. Visst är vi TUFFA!
Den bilden har förstås inte jag tagit själv, utan Ellinore tog den (:

Så det blev en väldigt lyckad dag! Fast jag är jättesjuk, jag kan knappt svälja och har ingen röst.
Men det gör inget!
För jag är vääärldens lyckligaste person (:
2 Kommentarer
Emelie:

sjuuuuuuuukt fina bilder! :)

älskar minnah!

2011-03-06 | 11:33:07
URL: http://thesesmiles.blogg.se/
Daniella:

vilka fiina bilder!! Vad dom braa ? =D

2011-03-12 | 21:31:39
URL: http://daaannniiih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: