2011-07-12 | 07:13:51

Photoshop guide - Linsöverstrålning

Tänkte att jag kunde visa er hur man gör en linsöverstrålning i photoshop.
Det är jätteenkelt och tar ungefär 1 minut.

Öppna bilden du vill jobba med.
Här valde jag en lite halvtråkig bild på ett får.


Gå in på Filter>Återgivning>Linsöverstrålning
Sen är det bara att placera överstrålningen där du vill ha den och välja opaciteten.
Med opacitet menar man hur mycket det ska synas. Ju lägre opacitet destå mindre syns linsöverstrålningen.


Klart!
Här valde jag att ha rätt så låg opacitet. Jag ville bara liva upp bilden lite.
Fåret ska fortfarande vara det som blicken dras till, inte överstrålningen.
Har man däremot en bild på t.ex. himlen så kan man ha högre opacitet.
Det blir snyggt!

Om det är något ni inte förstår så är det bara att fråga.
Lycka till!
1 Kommentarer
joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!:

Hej!

Jag tänkte bara tipsa om att det just nu pågår flera tävlingar med fina priser och även en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäl er:)



Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?;)

kram

2011-07-12 | 22:24:55
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: