2011-07-23 | 18:41:14

Harry Potter



Detta inlägg tillägnar jag dom bästa böckerna och filmerna som finns, Harry Potter.
Jag och min syster är Harry Potter-nördar, stolta Harry Potter-nördar!
Efter att jag såg sista filmen förra veckan har jag varit galnare än vanligt.
Dagen började med att vi spelade Harry Potter and the prisoner of azkaban (PC-spel)
Sen spana vi runt efter "the dark mark tatueringar", altså såna som death eaters har på armarna.
När vi inte hittade nån så försökte jag rita den på syrrans arm. Resultatet blev över förväntan, eftersom hon satt och asgarvade medan jag ritade. Det var svårt! Bilden ser ni ovanför. Redigerade ihop den lite snabbt bara ;)

Efter det ville vi ha ett nytt Harry Potter spel, så vi stack till köpcentrum och letade. Vi hittade inget spel.. men kom hem med 3 nya bikinis och lite annat smått och gott.

Sen laddade vi ner världens roligaste app till Iphone/Ipad/Ipod touch.
Vi laddade ner till båda våra Ipads.
Appen heter Harry Potter spells.
Det går ut på att lära sig trollformler och sen kan man duellera.
Eftersom vi har två Ipads så kunde vi duellera mot varann, jättekul.
Jag var bäst!
Appen finns som gratisversion, testa.


Bild 1: Filmer 1-7 del ett
Bild 2: Harry Potter and the prisoner of azkaban (PC)
Bild 3: Böcker 1-4 + 7
Bild 4: Harry Potter and the goblet of fire (PS2) och Harry Potter and the chamber of secrets (PS2)

Det där var lite Harry Potter stuff vi har.
Jag måste köpa bok 5 och 6!
Jag har läst dom, men då har jag lånat på biblioteket.

Vi har faktiskt ett till spel som inte är med på nån av bilderna.
Harry Potter quiddich world cup (PC)
Vi hade helt glömt bort det så idag var första gången vi testade det.
Det var kul även om jag gillar prisoner of azkaban spelet mer.
Quiddich world cup går förstås ut på att spela quiddich!
Här kommer en screenshot från spelet (tagen med kamera haha)

På bilden ser ni Angelina Johnson och Katie Bell.

Sen ritade jag kvicken :)
4 Kommentarer
kossa:

vem såg du harry potter med då????

2011-07-25 | 14:17:00
Alexandra - Uppsalas största blogg:

Hej :) jag har en tävling där du kan vinna ett valfritt märkesplagg/produkt från bla converse, gucci, louis vuitton, victorias secret osv!



Det vore jättekul om du var med :)

Det är bara klicka här på länken för att komma till tävlingen;

http://vadfanskajagheta.se/2011/july/tavling-juli-vill-valfritt-markesplagg.html

2011-07-31 | 02:58:04
URL: http://vadfanskajagheta.se
Sachiku:

sv: Om kossa är lika med jossakossa så.. dej :D

2011-07-31 | 17:11:09
URL: http://sachiku.blogg.se/
kossa:

ja det är jossankossan

2011-08-15 | 22:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: